Khamis, November 26, 2009

Turun Padang KBSMM (Kenduri, Bersalin, Sakit, Meninggal, Malapetaka)

KBSMM adalah cara mendekati rakyat yang diperkenalkan oleh YAB Perdana Menteri. (Low Value High Impact)
Photobucket

10.00am. melawat ustaz Ali Badri Sheikh Ismail 90, UZUR, seorang bekas guru, jurunikah dan IMAM Masjid Kalumpang, beliau suka mengunakan basikal walau kemana saja urusanya pada usia setua itu.
10.30am. melawat seorang belia Sra. Mohd Fauzi Mazlan dirumah murah awam 2 h bernam, menjadi lumpuh, dan bisu akibat menunggang motosikal dan melangar seekor lembu di Kg Hulu Selim pada minggu ketiga bulan raya lepas (tengkorak sebelah kiri pecah). Pejabat DUN menyumbangkan sebuah kerusi roda untuk kegunaan beliau.

10.50am. melawat puan Suzanawati Mazlan pegawai PLUS tg Malim yang mendapat cahayamata pertama, putera tersebut dilahirkan pada hari ahad 22 sept. iaitu pada hari ADUN Hulu Bernam dimasukkan ke hospital KKB Kerana keracunan makanan.

11.10am bersama Pegawai JPS dan Tok Batin Kg Org Asli Serigala melawat kesan banjir yang hampir memutuskan hubungan kg org asli dengan jalan besar, sebahagian gabions yang dibena pada bulan september lepas telah dihanyut air, mencadangkan kepada ICU supaya sungai tersebut di luruskan.

11.30am. melawat rumah Puan Robiah Harun, Kg Sg Nilam yang retak/bahaya, akibat pergerakan tanah, didapati tapak rumah itu dari tanah liat putih yang mudah menjadi lembut akibat hujan yang kerap turun walau pun bukan tanah tambak, cadangan pemasangan gabions akan dibuat kepada ICU untuk kawasan perumahan di situ.

[11.45am, ZIARAH KEMATIAN MOKHTAR BIN YAHYA, Kg Masjid (Org Kuat Parti PAS Selisek)]


12.00pm. ziarah En Mat Piah Abd Hamid 83 tahun, uzur dam terpaksa buang air melalui tube, seorang tukang urut tradisional yang popular di Gesir Tengah.

12.30pm. bersama En A Rahman pegawai JPS Daerah Hulu Selangor melawat kawasan banjir di jalan Puteri, serta membincangkan cadangan tindakan yang akan diambil ia itu membina tambak di tepi sungai Rambai.

12.40pm. bersama Juru Teknik ICU, En Amir melawat projek kecil pemasangan Gabions, bertujuan menghalang tanah runtuk di kawasan perumahan Felda di Kg Damai, akibat hujan lebat sebuah rumah kepunyaan Haji Rashid hampir runtuh seminggu lepas.

1.10pm. ziarah Tuan Haji Saidin 75, Bekas Imam masjid Sg Tengi, menjadi lumpuh kerana jatuh dalam bilik air, Pejabat ADUN menyumbangkan sebuah kerusi roda untuk kemudahan beliau bergerak.

2 ulasan:

Mstap berkata...

@Y.B Dato'Mohamad Idris Abu Bakar :> Ucapan penghargaan diatas lawatan tindakan susulan bersama pegawai JPS untuk meluruskan dan melebarkan Sungai Rambai bagi mengelakan banjir di jalan puteri felda Sg Tengi


Mohamad Stap Othman
JKKR Felda Sg Tengi

Mstap berkata...

@Y.B Dato'Mohamad Idris Abu Bakar :> Ucapan penghargaan diatas lawatan tindakan susulan bersama pegawai JPS untuk meluruskan dan melebarkan Sungai Rambai bagi mengelakan banjir di jalan puteri felda Sg Tengi


Mohamad Stap Othman
JKKR Felda Sg Tengisungaitengi