Sabtu, Oktober 17, 2009

MESRA RAYA FELDA 4 bersama YB Dato Hj Ahmad Mazlan, Timbalan Menteri diJabatan Perdana Menteri

Bertempat di Dewan Serbaguna Felda Desa Maju, Sg Tengi, Pengurusan 4 Rancangan, JKKR, JKKKP, GPW, FTSB menganjurkan Sanbutan Aidilfitri bersama YB Timbalan Menteri di JPM.

Ucaptama, YB Dato Hj Ahmad Mazlan,

Mewakili Warga FELDA Gugusan Sg Dusun.
Perkara 1. PENEMPATAN RUMAH GENERASI ANAK PENEROKA FELDA.
Pehak pengurusan rancangan terutama JKKR amat menitikberatkan perkara ini memandangkan anak2 peneroka yang telah berumahtangga maseh tinggal bersama ibubapa dan ada yang menyewa, mereka mempunyai pendapatan dan mampu untuk memiliki rumah sendiri.

Perkara 2. PINJAMAN PEMBESARAN RUMAH PENEROKA FELDA.
Kebanyakan rumah2 peneroka telah usang dan perlu dibaiki semula, pehak JKKR mohon supaya dipercepatkan kelulusan bagi mengelakan pehak2 tertentu mengambil kesempatan mengaibkan FELDA untuk kepentingan politik mereka.

Perkara 3. KAWALAN POS KESELAMATAN.
JKKR Mohon di peruntukan pos keselamatan di 4 jalan keluar bagi mengelakan kecurian buah sawit dan penjualan haram di lakukan oleh pehak yang tak bertanggung jawab.

Perkara 4. PINJAMAN SAHAM KPF.
JKKR mohan agar dapat disegerakan proses pinjaman saham yang telah dijanjikan oleh FELDA kepada peneroka yang menyertai program pemulihan, yang TELAH LULUS, Gedangsa 34 daripada 546, Soeharto 0 daripada 653, Sg Tengi 12 daripada 542 dan Sg Tengi Selatan 139 dripada 139.

dari kiri: Hj Saad Latif, Mohd Khairuddin Mohd, Mahmud Karim, YB Mohd Isa Kasim, dmiab,Dato Ahmad Mazlan,Mustaza Sulaiman, Dato Dzulkifli A Wahab. Haji A Karim Ahmad dan Mohd Radzilla.

1 ulasan:

Mstap berkata...

Perkara 3 - Pehak JKKR telah pun menyediakan 4 post kawalan menerusi 4 jalan keluar disekitar Felda Gugusan Sungai Dusun, Diminta Felda supaya menyediakan khidmat kawalan FELSCO dengan kadar bayaran ditanggung oleh Felda tanpa dikenakan caj bayaran kepada pehak peneroka